Monday, January 23, 2012

Kebebasan Intelek?


Salam 'alaik,
entri yang pertama di tahun 2012...
masih lagi bernafas blog ini, walaupun pengisiannya terhenti seketika...
kali ini, entri lebih berkisar soal isu pendidikan masa kini...
pabila manusia mula ANGKUH dengan ilmu di dada...
mendabik dada sehingga tidak berpijak pada dunia yang nyata...




(1) Malang bagi seseorang Mahasiswa yang belajar mungkin 4 tahun di universiti,
tetapi menjadi orang yang tiada adab dengan Pensyarahnya...

NAMUN,

(2) Lebih malang jika seseorang Pensyarah yang mengajar hampir 10 tahun di univerisiti,
tetapi menjadi seorang yang angkuh dengan Ilmunya...

Kerana APA?

Kerana yang (2) itu akan sentiasa MENCETAK generasi (1)...






p/s : adakah realiti gol 'intelektual' berkeadaan sebegini?




9 comments:

Edy Fee said...

sedp ayat yg kutuk pemsyarh tu.hahahaha

uyaitusaya said...

xnak jd seorang y malang dan memalangkan org lain.. em!;)

EmpayarUtama said...

Hehe ke mana tumpahnya kuah kalau kuah tu dah basi :)
Tahniah berjaya mengepos entri di bulan Januari :)

Muhammad Saiazuan Norhalik said...

huhu recycle blk je semua ni kan :D

Awie Omar said...

Mantap gak blog ni. baru folo sini. jemput arr singgah ke blog aku yg tak seberapa ni
http://awieomar.blogspot.com/2011/02/10-masalah-yang-biasanya-dihadapi.html

Awie Omar said...

Assalamualaikum. Terima kasih sebab sudi folo blog
"Awie Omar". Aku juga dah folo blog kamu ni.
Nak minta tolong sikit boleh? Tolong pilihkan
antara 12 blog ini,

1. http://noorniey.blogspot.com/
2. http://www.massaari.com/
3. http://farahazurah.blogspot.com/
4. http://wamozuwaha.blogspot.com/
5. http://deliarayushe.blogspot.com/
6. http://rienatomato.blogspot.com/
7. http://mohdyunus89.blogspot.com/
8. http://asyikmaiburogu.blogspot.com/
9. http://afeeszamran.blogspot.com/
10. http://sheypull.blogspot.com/
11. http://guaqbest.blogspot.com/
12. http://khairiz85.blogspot.com/

Yang mana satu kamu rasakan paling menarik. Harap
sudi memberi respon (komen) kat sini :
http://awieomar.blogspot.com/2012/02/next-top-blogger-1-episod-5.html

Kerjasama anda amat dihargai. Terima kasih :)

hati~♡ said...

love not suck.. Human be it suck..

VenturealizeR said...

Hello,

Nice picture you got on intelectual freedom.

Come visit me at

Beautiful Blogger Widgets

~SYAR M E E Z E~ said...

assalamualaikum... alamak lamanya xlawat blog ni? bgaimanakah keadaan penulisnya? hehehehe.. :)