Sunday, February 22, 2009

SeDaR Ke TaK SeDaR...?





agak terkesan aku melihat gambar nie.....
well, umur aku pun dah masuk 20 tahun...
ish, apa nak jadi nie??


pengalaman hidup ....

"Dulu aku nak masuk pusat pengajian tinggi yang terkemuka, akhirnya aku dapat. Namun, kehidupan aku di sini agak sengal sikit seterusnya dibuang keluar...."

"Dulu aku teringin sangat nak ada jawatan tertinggi dalam sesuatu oraganisasi, syukurlah aku dapat. Tapi, aku tak mampu... Jadi, jawatan tu plak bagi kat orang lain...."

"Dulu aku nak kahwin dengan anak orang yang kaya, ada paras rupa, tup..tap...tup... tap... aku dapat. Kemudiannya, dia meninggal akibat sakit jantung dan kini aku hidup macam aku dulu..."

"Dulu aku nak beli motor besar, aku kumpul duit dan akhirnya dapat gak aku memilikinya. Selang beberapa hari, aku terlibat dalam kemalangan dan motor tersebut rosak teruk, syukurlah aku masih bernafas...."

Korang perasan tak?
bukan semua benda yang kita idamkan akan kekal?
kembalilah pada fitrah asal kita dijadikan......

5 comments:

iNsAn KerDiL said...

nice entri...short n simple but penuh makna...
hanye akhirat yang kekal.....

kais-mais said...

adess..sedar sesangat...
kene usaha lebey la jawabnyer..hahaha..musti2

e-leeyana said...

manusia itu terlalu mudah lupa..
kenikmatan hari ini sentiasa mengaburi kewarasan akal mereka..minta dijauhkan..aminn~

LoNgJaR said...

bagus2 entri ni..
menginsafkan..

umo 20 kn, da kawen ek?? heheh

DzuLagiL said...

to iNsAn KerDiL,
dunia nie sementara jer...
akhirat menanti kita...

to kais-mais,
usaha dan tawakal...
moga2 kita semua dipermudahkan...
betul x?

to e-leeyana,
mudah-mudahan...
sesungguhnya manusia itu pelupa...

to LoNgJaR,
er, yang pasal kahwin tu...
saje sbagai contoh....
belum kahwin lagi....
sesungguhnya, andai dia tercipta untukku...
aiks, berangan plak...??